Thursday, July 28, 2005

مطبوعات در دوره خاتمی

مفاهيمی نظير ملت، قانون، حاکميت ملی و استقلال، فرديت و حقوق شهروندی، عدالت و آزادی دست کم از زمان تاسيس دارالفنون در سال 1228 خورشيدی به اين سو، به مهم ترين دغدغه فکری روشنفکران و فعالان سياسی و البته حکومت های وقت بدل شده اند.
روزنامه ها و جمهوری اسلامی
سالی 'بدتر' از سالهای قبل برای مطبوعات ايران و مقايسه ای با ديگر کشورهای 'خطرناک'
ميثاقی که ضمانت اجرا ندارد، چه دردی را دوا می کند؟
روزنامه های تعطيل، روزنامه نگاران زندانی
آنچه در سال ۸۳ بر مطبوعات گذشت
روزنامه نگاران و روزنامه ها در آغاز ششمين سا ل حبس گنجی
مطبوعات ايران، روی ميدان مين
تداوم نقض آزادی بيان در ايران
گرينويچ 20/05/2003 ايران
قاضی مرتضوی تحت فشار
گرينويچ 20/07/2003 ايران
موسسه معتبر ايندکس که از فعال ترين نهادهای بين المللی در مبارزه برای آزادی بيان است، جايزه آزادی بيان سال 2003 را به هاشم آغاجری، محقق و استاد دانشگاه از ايران، و سه روزنامه نگار از کشورهای برمه، چين و تونس اهدا کرد.
اعضای پارلمان اروپا درقطعنامه ای گفته اند وضعيت حقوق بشر در ايران بخصوص در زمينه آزاديهای سياسی و بيان بدتر شده است. آنها در صورت ادامه اين روند خواستار طرح مساله در شورای امنيت سازمان ملل شدند.
آمبئی ليگابو، گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد در امر آزادی عقيده و بيان در گزارشی که هفته آينده رسما در کميسيون حقوق بشر سازمان ملل متحد مطرح خواهد شد، از 'سرکوب سازمان يافته و ايجاد فضای رعب و حشت' در ايران خبر داده است.
يک سرويس دهنده آمريکايی که ارائه خدمات به خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا را قطع کرده است، ارتباط اين اقدام با تحريم‌های بازرگانی دولت آمريکا را تاييد نمی کند اما نهادهای مدافع آزادی بيان در داخل و خارج از ايران، اين تصميم را دارای انگيزه‌های سياسی می دانند.

نتيجه جستجو برای بيان : 1672
BBC Persian
Gooya
نگاهی به رويدادها و وضعيت سينمای ايران در دوران رياست جمهوری محمد خاتمی
هشت سال نمايش
نگاهی به تئاتر ايران در دوران رياست جمهوری محمد خاتمی
هشت سال موسيقی ايرانی
نگاهی به تحولات موسيقی در دوران رياست جمهوری محمد خاتمی
پس از هشت سال
طنز در دوران قبل و بعد از خاتمی، از نگاه ابراهيم نبوی
هشت سال با خاتمی
مجموعه ای از گزارشها از عملکرد محمد خاتمی در دو دوره رياست جمهوری
جایگاه رسانه در دیدگاه اصلاح طلبان، عیسی سحرخیز
توسعه مطبوعاتی با تمام فراز و نشیب های آن یکی از دست اوردهای اصلی دولت خاتمی بوده است و افزایش کمی و کیفی مطبوعات غیرسیاسی و روزنامه نگاری حرفه ای به ویژه در زمینه های مختلف تخصصی در هیچ دوره ای از تاریخ ایران چنین پربار و شکوفا نبوده است. و در این میان تک ستاره هایی چون اکبر گنجی همواره انگشت شمارند ... [ادامه مطلب]

No comments: